W chwili obecnej ulica Kondratowicza to szeroka arteria, dzieląca Bródno na część północną i południową. Jest ona także główną barierą, utrudniającą wykształcenie się połączeń funkcjonalnych pomiędzy dwiema częściami osiedla.
Budowa dwóch stacji metra, które będą zlokalizowane bezpośrednio pod ulicą Kondratowicza (skrzyżowanie z ul. św. Wincentego oraz z ul. Rembielińską), daje możliwość kompleksowej zmiany aranżacji przestrzeni publicznej.
Wprowadzenie szybkiego i wydajnego środka transportu, jakim jest metro, umożliwia zmianę charakteru ulicy z tranzytowego na bardziej lokalny. Aby ulica przeistoczyła się w miejsce spotkań i codziennych aktywności mieszkańców, niezbędne jest przede wszystkim jej zwężenie i ułatwienie przekraczania jezdni.
Działaniom związanym z ruchem drogowym powinny towarzyszyć zabiegi urbanistyczne, które pozwolą na wytworzenie się pierzei ulicznych. Ograniczeniu ruchu samochodów powinna zaś towarzyszyć poprawa infrastruktury pieszej i rowerowej na całej jej długości.
Inwestor | Miasto Stołeczne Warszawa |
Projekt konkursowy | udział w II etapie |
Data | 2016 |
pu | 16,39 ha |